Krokiety z kiszoną kapustą i soczewicą



Uff po dlugiej swiatecznej i poswiatecznej przerwie moge sie z Wami ponownie przywitac. Po dwoch leniwych tygodniach urlopu w Polsce ciezko mi bylo zebrac sie i powrocic do rzeczywistosci. Angielskiej :) Przyznaje, ze tylko i wylacznie z wlasnego lenistwa zaniedbalam swoj blog. I naprawde nie jestem z tego dumna.
Moim postanowieniem noworocznym jest wieksza o niego dbalosc i publikowanie minimum dwoch przepisow w tygodniu. I zeby nie byc goloslowna poczynilam juz w tym kierunku pierwsze kroki, a mianowicie w drodze do mnie jest 'sztuczne slonce', a w pokoju przy stole czeka na nie lampa:) I bede miala swoje mikro studio fotograficzne. Jak sie bedzie sprawdzac powiem Wam przy kolejnym wpisie.

A dzisiaj chce Wam przedstawic przepis na cos, co przeszlo nasze najsmielsze oczekiwania smakowe - krokiety z kapusta i soczewica. I tu uklon w strone mojej Siostry (dzieki Draga!), ktora je poczynila pierwsza i bardzo Jej smakowaly. Wiec poczynilam je i ja, zmieniajac tylko przepis na ciasto nalesnikowe.

Krokiety z kapusta kiszona i z soczewica 
(Zrodlo: 'Nakarmic dusze' Jola Sloma i Miroslaw Tymbulak)

Nalesniki 
(przepis z ksiazki)

500 g maki
1/2 lyzeczki soli
3 lyzki oleju
olej do smazenia
woda


Nalesniki, ktore uzylam do krokietow 
(przepis z Kuchni Polskiej z moimi modyfikacjami)

2 jajka
1 szklanka mleka
1 szklanka wody
1/4 lyzeczki soli
1 szklanka maki pszennej razowej
1/2 szklanki maki pszennej zwyklej
1 lyzka oleju

Wyrabiamy ciasto nalesnikowe z maki, wody i oleju (w przypadku przepisu z ksiazki dodajemy tyle wody, by ciasto mialo konsysytencje smietany). Smazymy nalesniki i odkladamy je na bok.

Farsz

1 szklanka soczewicy (uzylam francuskiej 'puy lentils')
500 g kapusty kiszonej
1 lyzeczka suszonej kolendry
1 lyzeczka zmielonego kminku
1/2 lyzeczki zmielonego kminu rzymskiego (pominelam, bo nie lubie)
1 lyzeczka suszonego majeranku
1/2 lyzeczki zmielonego czarnego pieprzu
sol do smaku
2 male szalotki
bulke tarta i 1 jajko do panierki i smazenia krokietow

Soczewice gotujemy w lekko osolonej wodzie zgodnie z przepisem podanym na opakowaniu (najpierw pluczemy pod bierzaca woda, przekladamy do garnka, zalewamy zimna woda, doprowadzamy do wrzenia i przez 10 minut gotujemy na silnym ogniu, po czym zmniejszamy moc palnika i gotujemy na wolnym ogniu przez kolejne 30 minut).
Kapuste odciskamy z nadmiaru soku i przekladamy do rondla z rozgrzanym olejem, dodajemy wszystkie przyprawy i dusimy pod przykryciem ok. 10 minut. Zdejmujemy rondel z palnika i dodajemy ugotowana soczewice.

Nalesniki napelniamy farszem, zawijamy w 'koperte', obtaczamy w roztrzepanym jajku (w oryginale smarujemy pozostalym ciastem nalesnikowym, ale ja cale wysmazylam) i bulce tartej, po czym smazymy na rozgrzanym oleju do zrumienienia. Nalezy uwazac, gdyz bulka tarta niestety lubi sie przypalac.

Smacznego!


13 komentarze:

  1. Fajnie, ze już jesteś, Polko! :)
    Dwa posty tygodniowo to dla mnie wyczyn, też staram się utrzymywac takie tempo, ale cięzko mi to wychodzi...

    Ciekawa jestem zdjęć z nowym światłem!

    ReplyDelete
  2. Ja tez Vespetinne :) Najpozniej we wtorek powinno byc:) Huraaa! Jak zda egzamin podrzuce link obiecuje.
    PS
    Cudna Pavlova!

    ReplyDelete
  3. Wygladaja bardzo profesjonalnie..i pysznie:)

    ReplyDelete
  4. Bardzo sympatyczne postanowienie noworoczne, zawszepolko! Trzymam kciuki za jego wykonalność! :)
    A co do krokietów: jak równiutko udało Ci się ukroić! Prawdziwy model z tego krokieta! :)
    Ja jadłam niedawno "soczewiaka", taką bułeczkę drożdżową, nadzianą soczewicą i niezmiernie mi smakowała. Niestety kupna była. ;-) A bardzo podoba mi się Twoja wersja, zawinięcia takiego farszu w naleśnik. Do tej pory robiłam krokiety w wersji mięsno - grzybowo - kapuścianej (bo akurat takie mój m-żonek uwielbia). Ciekawa jestem czy moi chłopcy daliby się skusić na takie nadzienie jak Twoje. Ja bym zjadła i o dokładkę poprosiła! :)

    ReplyDelete
  5. ten farsz jest niesamowity :)zajadam sie tymi krokietami od 2 dni i moglby ich zjesc cala gore :) ale zostalo nam tylko 1.5 krokieta... i to na Polki talerzu :) ..a tak biednie ten przekrojony wyglada, az sie prosi zeby go dokonczyc :)
    pozdr
    Polowek

    ReplyDelete
  6. Ha, to cos dla mnie! W koncu wiem, gdzoe "upchnac" miliony ziarenek soczewicy, ktora zostala mi po swietach... :)

    ReplyDelete
  7. Dzień dobry, witamy w rzeczywistości ;o) internetowej. Musze zrobić te krokiety - uwielbiam połączenie kapusty i strączkowych...

    ReplyDelete
  8. Dzięki :))
    A po Pavlovej juz nie ma śladu... Szkoda.

    ReplyDelete
  9. Bardzo ciekawe te krokiety, nie robilam jeszcze takiego farszu.

    Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  10. zjadłabym takiego krokieta, a nawet dwa:) Bardzo, bardzo apetyczne zdjęcia:) Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  11. Dziewczyny:) Dziekuje serdecznie za komentarze. Krokiety naprawde warto zrobic, szczegolnie jesli pragnie sie chocby malej przerwy od miesiwa. I w zasadzie dobor soczewicy jest dowolny na dobra sprawe mozna uzyc nawet czerwonej:)

    ReplyDelete
  12. Przerobiłam i proszę:)
    http://waniliowachmurka.blox.pl/2010/02/Nalesniki-z-ciecierzyca-Slonce-swieci-mocniej.html
    Dzięki, Polko:*

    ReplyDelete

Zostaw komentarz i zaskocz mnie!
Chamstwo, które z krytyką nie ma nic wspólnego, będzie usuwane.

 

Instagram Photostream

Facebook Updates

Meet the Author

My Photo
Cat mommy, food lover, photo shooter, bread beaker & dark chocolate addict || Neuchâtel, Suisse